[wikiwordpress]

روز قدس برای ایران امنیت‌زا بوده است

گفتگو // خبرگزاری فارس //۱۴۰۱/۰۲/۱۰

علی بهادری جهرمی، سخنگو و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت سیزدهم:

علی بهادری جهرمی، سخنگو و دبیر هیئت دولت در گفتگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، با اشاره به روز قدس، اظهار داشت: ۷۴ سال است که رژیم غاصب صهیونیستی در تقلای کسب مشروعیت است. علاوه بر حمایت­ های مالی و غیرمالی، پیدا و پنهان کشورهای غربی از این رژیم، سران خودفروخته برخی از کشورهای عربی نیز با «عادی ­سازی»، هر آنچه در توان داشتند خرج رژیم صهیونیستی کردند تا بلکه بتوانند اسرائیل را از بحران مشروعیت نجات دهند، اما نه تنها این اتفاق رخ نداد، بلکه حالا دیگر اندیشمندان منصف و آزاده غربی هم از زوال نزدیک اسرائیل صحبت می‌کنند.

وی افزود: آن­چه باعث شکست این هم ­افزاییِ دولت­ ها و پروژه سران کشورها در حمایت از اسرائیل در طول ۷ دهه گذشته شد، هوشیاری و حضور در صحنه ملت ­ها بود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه روز جهانی قدس نماد بارز و فریاد آشکار این بیداری ملت­ ها است، گفت: جمعه آخر ماه مبارک رمضان، نه فقط از این جنبه که ابداعی ماندگار از سوی رهبر بزرگ انقلاب اسلامی ایران برای زنده نگه داشتن یاد فلسطین و خروش علیه غصب و ظلم اسرائیل است، بلکه از این حیث که روز قدس یک روز بین ­المللی ­شده­ در جهان اسلام و متعلق به همه آزادی­ خواهان جهان با محوریت ایران است، اهمیتی بیش از پیش یافته است.

بهادری جهرمی تصریح کرد: فقدان مشروعیت اسرائیل که با در صحنه بودن ملت­ ها واضح­ تر از هر زمان دیگری رخ می‌دهد، پشتوانه محکم حقوقی هم دارد، اسرائیل هیچ یک از مؤلفه­ های یک دولت از منظر حقوق بین ­الملل و حقوق عمومی را دارا نیست. نه هنگام تاسیس دارای سرزمین بوده است، نه مردم و نه حاکمیت و اقتداری که بر سرزمین و مردم خودش اِعمال کند.

وی تصریح کرد: به گواه نقشه ­های سال ۱۹۴۸ و مستندات بسیار زیاد دیگر صهیونیست­ ها سرزمین فلسطینیان را غصب کرده­ اند؛ با توجه به بافت جمعیتی استقرار داده شده در این سرزمین­ های غصبی هم معلوم می‌­شود که یهودیان اسرائیلی از سایر مناطق جهان به آن­جا کوچانده شده­‌اند. با فقدان سرزمین مشروع و مردم مستقر، اساساً نوبت به بحث از تشکیل دولت مشروع و اِعمال حاکمیت و اقتدار مشروع دولت مرکزی هم در چارچوب یک سرزمین نمی‌­رسد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه استمرار این درهم‌­ریختگی حقوقی نظام غاصب صهیونیستی، در کنار بحران­‌های سیاسی و اجتماعی، اسرائیل را بیشتر از همه مقاطع در معرض زوال قرار داده است، بیان داشت: مصادیق زیادی هم برای سنجش عینی ­تر این زوال در دسترس است. به عنوان یک نمونه، پیش­تر از این اگر یک عملیات شهادت­ طلبانه در یکی از شهرک‌های یهودی­ نشین، یک اسرائیلی را به هلاکت می‌­رساند، در مقابل رژیم صهیونیستی با یورشی وحشیانه و فوری چند ده فلسطینی را شهید می­‌کرد، اما حالا همه این معادلات برعکس شده است.

بهادری جهرمی ادامه داد: حالا دیگر چند­ده صهیونیست­ در رستوران‌­ها و خیابان‌­های تل ­آویو و حیفا به هلاکت می­‌رسند، اما اسرائیل، زبون ­تر از همیشه جرئت و البته توان واکنش فوری و تثبیت حیثیت جعلی خودش را هم ندارد.

وی تصریح کرد: یک جنبه کمتر پرداخته شده به روز جهانی قدس، امنیت­ افزایی برای ایران است؛ زیرا بر کسی پوشیده نیست که اسرائیل، به درستی ایران را دشمن شماره یک خودش می­‌داند. از این رو محو غده سرطانی اسرائیل، آرمان انقلاب اسلامی ایران و خواست قلبی ملت ایران است.

سخنگوی دولت با اشاره به حضور پرشور مردم در روز جهانی قدس، بیان داشت: این حضور بیانگر دفاع از این آرمان و حراست جمعی از امنیت ایران مقابل دشمن این مرز و بوم است. درست است که جمعه آخر ماه مبارک رمضان، جهانی شده و مردم آزادی ­خواه سراسر جهان را علیه اسرائیل به خیابان ها فرامی‌­خواند، اما ایران به عنوان قلب تپنده­ مبارزه با اسرائیل در جهان و سرمشق همه مبارزان علیه رژیم صهیونیستی، از سوی رسانه ­ها و سران کشورهای خارجی در کانون توجهات روز جهانی قدس است.

بهادری جهرمی تصریح کرد: از سوی دیگر، آشوب­گری و جنگ ­افروزی اسرائیل در منطقه و در مجاورت مرزهای ایران هم تنها زمانی رفع می‌­شود، که این غده سرطانی به کلی محو شود. روز جهانی قدس و تاکید بر محو اسرائیل، تاکیدی بر ارتقای امنیت ایران هم به شمار می­‌رود.

وی با تاکید بر اینکه روز جهانی قدس، یادآور و بازتولید همه این واهمه­ ها و لرزه ­ها بر پیکر عنکبوتی اسرائیل است، گفت: اگر تا پیش از انقلاب اسلامی ایران، جنایات رژیم صهیونیستی در دل مردم جهان زنده بود، اما بخاطر زد­ و ­بند سران کشورها امکان بروز نمی­‌یافت، ۴۴ سال است که به برکت انقلاب اسلامی ایران و روز جهانی قدس، فریاد «مرگ بر اسرائیل» بی ­هیچ واهمه ­ای در سراسر جهان طنین ­انداز می­‌شود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه زنده­ نگه داشتن انزجار جهانی از اسرائیل، بیش­تر از هر تحلیل و فشار حقوقی، سیاسی­ و … عمر اسرائیل را به پایان نزدیک می‌­کند، بیان داشت: رژیم غاصبی که توان برقراری امنیت در چند شهر غصب­ شده و یارای مقابله با کودکان و جوانانی که با پوست و گوشت و استخوان به غصب شدن سرزمین­شان از سوی اسرائیل معتقدند، ندارد، حتما هم نمی‌تواند در مقابل خشم و مشت­ های گره­ کرده آزادی­ خواهان جهان دوام بیاورد.